İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin katılımcı yerel yönetim yaklaşımıyla yürütülen Yurttaş Meclisleri’nin ikinci etap toplantıları Selçuk’ta başladı. Yurttaşlar, su yönetiminden sağlığa; kültürel mirastan altyapıya kadar pek çok konuda görüş ve önerilerini paylaşırken, toplanan fikirler belediye politikalarına yön verecek raporlara dönüştürülecek.
İzmir genelinde giderek büyüyen Yurttaş Meclisleri’nin ilk etabı Seferihisar, Menderes ve Torbalı’da tamamlanmıştı. Şimdi ise ikinci etap için Selçuk, Tire ve Bayındır’da buluşmalar gerçekleşiyor. Selçuk’taki toplantıda kent yaşamını etkileyen konu başlıkları doğrudan tartışılırken, çıkan önerilerin gelecekte uygulanabilir politikalar halinde ele alınması hedefleniyor.
Toplantılar, 30 ilçede gerçekleştirilecek etkinliklerle tamamlandığında İzmir İl Meclisi kurulacak. Mahallelerden ilçelere uzanan sorunlar kent ölçeğinde değerlendirilecek ve somut politika önerilerine dönüştürülecek. Yurttaş Meclisleri’nin programı kasım ayına kadar sürmeye devam edecek.
Çakal: Yurttaşlar kent yönetimine doğrudan katılıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Kentsel Adalet ve Eşitlik Şube Müdürü Deniz Kesimler Çakal, ilçe bazındaki ihtiyaçların kendi dinamikleriyle şekillendiğini vurguladı. “Selçuk’ta kıyı alanları, su yönetimi ve sağlık konuları ön plana çıktı. Vatandaşlarımız kent yönetimine katılma fırsatı buldukları için çok heyecanlılar ve memnunlar. Her ilçenin demografik yapısına uygun temalar belirleniyor. Toplantı verileri İzmir Planlama Ajansı tarafından analiz edilip raporlaştırılacak ve vatandaşlar tarafından dile getirilen sorunlar ilgili birimlere iletilecek” dedi.
Yavaş: Efes’in gölgesinde kültür eksiklikleri konuşuldu Arkeolog Yusuf Yavaş, Selçuk’un dünyaca tanınan bir kültürel miras alanı olmasına rağmen sosyal ve kültürel altyapı eksiklikleri bulunduğunu ifade etti. Özellikle bu tür toplantılara ihtiyaç duyulduğunu belirten Yavaş, “Kültürü koruyarak gelişmek mümkün. Bu mirası gelecek kuşaklara aktarmak, sorumluluğumuzdur” diye konuştu.
Çalıkuşu: Bu toplantılar bize umut veriyor Toplantıya katılan yurttaşlar mahallelerindeki sorunları doğrudan dile getirdi. Öznur Çalıkuşu, Yurttaş Meclisi’nin kendisine umut verdiğini belirtti: “Sorunların dile getirilmesiyle sonuç alınacağına olan inancım artıyor. Verilerin ortak akılla değerlendirileceğine ve çözüme ulaşılacağına inanıyorum.”
Yurttaş Meclisleri 30 ilçe boyunca yayılıyor İzmir’in katılımcı demokrasi modeli olan Yurttaş Meclisleri, kasım ayına kadar kent genelinde 30 ilçede devam edecek. İlk etaptaki toplantıların ardından ikinci etap Selçuk, Tire ve Bayındır’da başladı; Temmuz’da Beydağ, Kiraz ve Ödemiş ile devamı gelecek. Aday vatandaşlar için başvuru ve süreç bilgileri izmiryurttasmeclisi.izmir.bel.tr adresinde erişilebilir durumdadır.














Leave a Reply