BANDIRMA BELEDİYESİ, ULUSLARARASI BAŞARIYA İMZA ATTI
Bandırma Belediyesi, sürdürülebilir çevre ve iklim değişikliği ile mücadele konularında uluslararası alanda önemli bir başarı elde etti. Avrupa Birliği NetZeroCities Programı kapsamında, Fransa’nın Dunkerque kenti ile iş birliği içinde gerçekleştirilen 17 aylık “İkiz Şehir Öğrenme Programı”, Bandırma Belediyesi’nde düzenlenen kapanış toplantısı ile başarıyla sona erdi.
Tecrübe Paylaşımında Önemli Kazanımlar
Bu süreç boyunca, iklim değişikliğine karşı mücadele, sürdürülebilir enerji politikaları ve karbon nötr şehir hedefleri doğrultusunda Dunkerque ile kritik bilgi ve deneyim aktarımı sağlandı. Proje sayesinde, Bandırma’nın daha yaşanabilir, dirençli ve çevre dostu bir kent vizyonu oluşturulması adına önemli kazanımlar elde edildi.
Türkiye’ye Model Olacak Başarı: SECAP
Bandırma Belediyesi, kısa bir sürede hazırladığı ve onaylattığı Sürdürülebilir Enerji ve İklim Eylem Planı (SECAP) ile Türkiye’de örnek bir yerel yönetim başarısına imza atmış oldu. Bu eylem planı sayesinde Bandırma, uluslararası platformlarda temsil edilme ve Avrupa’daki iyi uygulama örneklerini yerinde inceleme fırsatı buldu.
“Bandırma’yı Geleceğe Hazırlıyoruz”
Kapanış toplantısının ardından bir açıklama yapan Belediye Başkanı Dursun Mirza, “Bugün geldiğimiz noktada; Avrupa Birliği ile yürüttüğümüz iş birliklerini güçlendiriyor, yeni proje ortaklıkları geliştiriyor ve Bandırma’yı iklim nötr kentler hedefi doğrultusunda kararlılıkla geleceğe hazırlıyoruz. Bu süreçte emeği geçen İmar ve Şehircilik Müdürlüğümüz Enerji Yönetim Birimi’ne, Strateji Geliştirme Müdürlüğümüzün tüm çalışanlarına, proje ortaklarımıza ve katkı sunan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Bandırma için doğayı koruyan ve geleceği planlayan projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.















Leave a Reply