Aşure İkramları Manisa Genelinde Dayanışmayı Buluşturuyor

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayını geleneksel olarak sürdürdüğü aşure ikramlarıyla toplumsal dayanışmayı pekiştirmeye devam ediyor. Aşurenin paylaşım ve bereket simgesi olduğuna vurgu yapan etkinlikler, ilk olarak Soma ile Akhisar’da vatandaşlarla bir araya geldi. Manisa genelinde aşure dağıtımlarının kentteki manevi atmosferi ve birlik duygusunu güçlendirmek amacıyla sürdürüleceği belirtildi.

Soma’daki programda sivil toplum kuruluşları temsilcileri, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş bir araya geldi. Akhisar’da ise Belediye Başkanı Ekrem Kayserili’nin katılımıyla başlayan etkinlik, dualarla başladı ve kazanlarda ağır ağır pişen aşureler vatandaşlara ikram edildi. Paylaşmanın ve dayanışmanın öne çıktığı bu buluşmada sıcak ve samimi görüntüler kaydedildi.

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, Muharrem ayının bereketinin tüm ilçelerde hissedilmesini arzu ettiklerini ifade etti. Dutlulu, “Aşure, farklı tatların uyumuyla oluşan özgün lezzetin yanında birlik ve beraberliğin en güzel simgesidir. Soma ve Akhisar’da sivil toplumlarımız ve hemşehrilerimizle bu bereketi paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. İkramlarımız kısa süre içinde ilimizin diğer noktalarına da ulaşacak.” sözlerini ekledi.

İkramlar, planlandığı şekilde ilerleyen program kapsamında il genelinde devam edecek. Önümüzdeki günlerde şu yerlerde de ikramlar devam edecek:

  • Soma ve Akhisar dışında belirlenen rota üzerinde çeşitli ilçeler
  • 29 Haziran Pazartesi – Turgutlu Eski Belediye Önü
  • 30 Haziran Salı – Alaşehir Kent Meydanı
  • 3 Temmuz Cuma – Salihli Kent Meydanı
  • 6 Temmuz Pazartesi – Merkez Karaköy Pazaryeri
  • 9 Temmuz Perşembe – Merkez Perşembe Pazarı
  • 11 Temmuz Cumartesi – Merkez Alaybey Pazaryeri
  • 11 Temmuz Cumartesi – Merkez Laleli Pazaryeri
  • 13 Temmuz Pazartesi – Merkez 15 Temmuz Demokrasi Meydanı

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir