Konya Büyükşehir Belediyesi’nin 929. Yıl Kutlamaları: Darülmülk Coşkusu ve Anma Programı

Konya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Selçuklu Devleti’nin başşehir oluşının 929. yıl dönümü kapsamında Darülmülk Kutlamaları ve anma programı düzenledi. Alaeddin Camii avlusunda gerçekleştirilen etkinlikte, Başkan Vekili Ahmet Murat Koru konuşmasında Konya’nın tarihî kimliğini ve entsiyasının geleceğe taşıyan bir merkez olduğunu vurguladı. Kentin geçmişiyle bugünün uyumunu simgeleyen bir medeniyetin izlerini, ilim ve gönül dilinin çatısı olarak nitelendirdi ve Büyükşehir’in bu emaneti çocuklarımıza çok daha güçlü biçimde miras bırakma gayretinde olduğunu ifade etti. “Sultan Alaaddin’in, Kılıçarslan’ın ve Mevlana’nın mirasını korumak” amacıyla hareket ettiklerini belirten Koru, UCLG Başkanlığı’nı kazanan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’a selamlarını iletti. Geleceğe güvenle bakmayı sağlayan bu başarı, şehrimizin uluslararası arenadaki itibarını da güçlendirmektedir dedi.

Vali İbrahim Akın ise Konya’yı anlatmanın sadece güncel bir mesaj olmayıp zamanın ötesine geçen bir misyon olduğuna dikkat çekti. Çatalhöyük’ten başlayıp Selçuklu Devleti’nin başkentine uzanan güçlü tarih yolculuğunu özetleyen Akın, Konya’nın bilim, sanat, mimari ve yönetim alanlarında uzun süreli bir merkez olduğunu belirtti. Selçuklu’nun gücünü simgeleyen çift başlı kartalının şehrin ruhunu yansıttığını ifade eden Akın, bu kutlamaların geçmiş ile bugün arasında bir buluşma olduğunu vurguladı. Konya’nın tarihi ve kültürel mirasının gelecek kuşaklara taşınmasının, şehrin uluslararası itibarını da artırdığını sözlerine ekledi.

Programın ardından Konya Büyükşehir Belediyesi Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu tarafından “Nevbe Merasimi” icra edildi. Etkinlik, sahnede sergilenen tiyatro gösterisiyle sona erdi. Kaynak: Beyaz Haber Ajansı (BYZHA).

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir