Anadolu’nun zengin mutfağı, dünya pazarlarına açılmaya devam ediyor. FOODEX JAPAN 2026 – 51. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’nda Türk gıda sektörü, yurtdışındaki varlığını bir kez daha güçlendirdi. Işık: Japonya’ya ihracatta hedef 1 milyar dolar mesajıyla konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, 2025’te Japonya’ya 337 milyon dolarlık ihracat elde ettiklerini hatırlattı ve orta vadede bu rakamı 1 milyar dolar üzerine çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Türkiye’nin Japonya’ya ihracatının büyük bir kısmını Ege Bölgesi’nin gerçekleştirdiğini belirten Işık, fuarda 400 ikili iş görüşmesi yapıldığını ve Japon alıcılarla önceden eşleşme çalışmalarının yapıldığını vurguladı. Türkiye standının dikkat çekici tasarımı ve konumu sayesinde yoğun ziyaretçi akınına uğradığını ifade eden Işık, fuar boyunca reklamlar, dijital tanıtımlar ve influencer iş birlikleriyle görünürlüğün artırıldığını belirtti. Ayrıca iki ülke arasındaki Serbest Ticaret Anlaşması sürecinin hızlandırılmasının Türk ürünlerinin rekabet gücünü yükselteceğini sözlerine ekledi.
Öztürk: Japonya stratejik öneme sahip bir pazarFOODEX Japan Fuarı’nın bölgesel ticaret merkezi niteliği taşıdığını söyleyen Muhammet Öztürk, Türk firmalarının fuar aracılığıyla hem yeni iş bağlantıları kurduğunu hem de Uzak Doğu pazarını yakından tanıma fırsatı yakaladığını ifade etti. Zeytinyağı, makarna, dondurulmuş ürünler ve çikolata gibi geniş ürün yelpazesinin Japonya ve uluslararası alıcılara sunulduğunu belirten Öztürk, bu temasların olumlu sonuçlarını yakın gelecekte göreceğimize inandığını belirtti.
Girit: Türk Mutfağı Japonya’da ilgi odağıGidin’deki tadım etkinliklerinin ziyaretçilerden büyük ilgi gördüğünü kaydeden Bedri Girit, Michelin’in Şef Osman Serdaroğlu eşliğinde Türk ürünlerinin Japon damak tadına uygun sunulduğunu aktardı. Su ürünleriyle ilgili çalışmalar, Türk somonu ve orkinosu ile hazırlanan suşi ve saşimi sunumlarını içerirken, 2025 yılında Japonya’ya 337 milyon dolarlık ihracatın yaklaşık üçte biri su ürünlerinden oluştu.
Uygun: Kurumsal temaslar ve iş birlikleri sağlandıJaponya’da fuar kapsamında stant faaliyetlerinin ötesinde temaslar kurulduğini dile getiren Emre Uygun, Türkiye ile Japonya arasındaki ticari ilişkilerin güçlendirilmesi amacıyla Japonya Ulusal Deniz Suyu Balık Yetiştiriciliği Birliği ve diğer kurumlarla görüşmeler yapıldığını söyledi. Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında Japonya’nın ABD’nin ardından ikinci sıra olduğuna dikkat çeken Uygun, kısa vadede ihracatın 100 milyon dolara ulaşacağına inandıklarını belirtti.
Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı ihracatta öne çıkardığı ürünler arasında taze balıklar, makarnalar ve kuskus, zeytinyağı, kurutulmuş üzüm ve meyve suları gibi kalıcı kalemler bulunuyor. Fuar kapsamında yaklaşık 3.238 firmanın katıldığı milli katılım, 45 şirket ve 4 bağımsız firma ile toplam 49 Türk firmasıyla temsil edildi. Dört gün süren fuar, 73.842 ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. Tokyo Büyükelçisi Oğuzhan Ertuğrul ile Ticaret Başmüşavirleri de stantları ziyaret ederek sektörel talepleri görüştü.
Heyetteki katılımcılar arasında Ege İhracatçı Birlikleri’nin ilgili başkanları ve yönetim kurulu üyeleri yer aldı. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı.















Leave a Reply