Kocaeli’deki asansörler, vatandaşların günlük ulaşımında rahatlıkla kullanabileceği olanaklar sunuyor. Ancak zaman zaman sorumsuz davranışlar, bu hizmetin erişilebilirliğini ve güvenliğini tehdit eder nitelikte yaşanabiliyor. Son olay Gebze Hünkar Üst Geçidi’nde meydana geldi ve güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, dört kişilik bir grubun geçişi engelleme amacıyla asansör girişini kapattığı görüldü.
Görüntülerda ayrıca, grubun yediklerinin kabuklarını yere atan hareketleri de kaydedildi. Bu davranışlar, ortak kullanım alanlarını kirleten ve geçişleri zorlaştıran etkileriyle kamuoyunda tepkiye yol açtı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin önceliği, özellikle yaşlılar, engelliler, hamileler ve çocuklu aileler için ulaşımı kolaylaştırmak olan asansörler ve yürüyen merdivenlerin toplumun tüm kesimine açık tutulmasıdır. Bu amaçla hizmetin amacı dışında kullanılması, ihtiyaç sahibi vatandaşların günlük yaşamını olumsuz yönde etkiliyor.
Büyükşehir Belediyesi, ortak alanların korunması ve kamu malına saygı gösterilmesi konusunda vatandaşlardan daha dikkatli olmalarını rica ediyor. Bu tür davranışların toplumsal sorumluluk bilinciyle önüne geçilmesi gerektiğini vurguluyor.













Leave a Reply