Abdal Musa Sultanı Anma Etkinlikleri: Antioğrafik Kültür ve Dayanışma Doruğunda Üç Günlük Program

Elmalı Tekke Köyü Abdal Musa Kültürünü Araştırma ve Yaşatma Derneği ile Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliğinde düzenlenen 21. Uluslararası, 42. Ulusal Abdal Musa Sultan’ı Anma Etkinlikleri başladı. Türk mutasavvıfı Abdal Musa Sultan’ın manevi mirasını yaşatmayı amaçlayan bu anma programı, ziyaretlerin start almasıyla birlikte duygulu bir atmosferde ilerliyor. Türbe ziyaretleriyle başlayan gün boyunca deyişler ve ağıtlar eşliğinde semahlar dönüyor, oruçlar açılarak dualar ediliyor. Ziyaretçiler, Abdal Musa sevenleriyle birlikte mersiyelere eşlik ederek gönülden dinliyorlar.

Karakol ve yöresel sahnelerdeki akşam konserlerinde Muharrem ve matem ayı nedeniyle mersiyeler ile deyişler seslendirildi. Ziyaretçiler Hz. Hüseyin ve Ehlibeyti anarak dualar etti. Programın ana akışında Rıza Aslandoğan, Özgün Doğan, Tekke Köyü Cem Sazendeleri, Nuri Kardeş, İlyas Şimşek- Süleyman Demir-Taner Bektaş, Ali Askerer‑Adem Kepez‑Yusuf Özüdoğru ve Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Korosu gibi sanatçılar sahne aldı. Ozanlar ve sanatçılar, birbirinden etkileyici ezgiler eşliğinde misafirlerle duygusal anlar paylaştı.

Etkinliğin kapanışında Antalya Büyükşehir Belediyesi Kültür Şube Müdürü Orhan Ateş, sanatçılara teşekkürlerini ileterek çiçek takdiminde bulundu. Etkinlikler cumartesi ve pazar günleri de sürecek. Tekke Köyü Abdal Musa Kültürünü Araştırma ve Yaşatma Derneği Başkanı Mehmet Özel, Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle dolu dolu bir programla ziyaretçileri ağırlayacaklarını belirtti ve tüm Antalyalıları davet etti. Bu yıl da Muharrem ayı dolayısıyla mobil aşevi aracılığıyla aşure ikramı devam edecek. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir