İnegöl’e Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi İçin Protokol Töreni ve Yeni Yatırım Planları

İnegöl Belediyesi’nin Kemalpaşa Mahallesi’nde tahsis edilen arsa üzerinde hayata geçirilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için Bursa Valiliği’nde imzalanan protokol, bölgenin sağlık altyapısını güçlendirme yolunda atılan önemli bir adım olarak kayda geçti. Protokol töreninde Bursa Valisi Erol Ayyıldız ile hayırsever Talha Timur Han’ın katılımıyla, ilgili kurum temsilcileri arasında iş birliği vurgulandı.

5 Aile Hekimliği Birimi ile Merkez için Kemalpaşa Mahallesi Soyak Sokak’ta bulunan park alanı üzerinde 300 metrekarelik bir alan belediye tarafından tahsis edildi. Proje kapsamında mevcut alanın bir bölümünde kurulacak merkezde 5 aile hekimliği birimi yer alacak ve bu sayede bölgede birinci basamak sağlık hizmetlerine ulaşım kolaylaşacak.

İlçedeki sağlık hizmet kapasitesini güçlendirmek amacıyla yürütülen çalışmalar, Sağlık Bakanlığı’nın 2026 hedefleriyle uyumlu olarak aile hekimi başına düşen nüfus sayısını azaltmayı hedefliyor. Şu anda İnegöl’de aile hekimi başına düşen kişi sayısı 3 bin düzeylerine yaklaşırken, yeni merkezler ve yatırımlarla bu rakamın 2 bin 500 seviyelerine çekilmesi hedeflenmektedir.

İNEGÖL’E 19 YENİ AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ kapsamında, devlet, belediye ve hayırsever işbirliğinin sonucunda kentte tamamlanan, yapımı süren ve planlanan projelerle toplam 19 merkez daha ekleniyor. Son dönemde 6 merkezin inşaatı tamamlanırken, 5 merkezin çalışmaları sürüyor; ayrıca 5 proje ruhsat aşamasında ve 3 merkezin planlama aşamasında bulunuyor. Bu çerçevede, ilçe genelinde birinci basamak sağlık hizmetleri kapasitesinin artırılması hedefleniyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir