Türkiye’nin yıllık hedefleri doğrultusunda 10 ülkede yürütülen ticaret müşavirliği deneyimleri, Ege İhracatçı Birlikleri üyeleriyle paylaşılacak. Ankara’da Ticaret Bakanlığı kökenli görevlerine dönen 10 ticaret müşaviri, Almanya başta olmak üzere Çekya, Güney Sudan, Hindistan, İspanya, Japonya, Libya, Nijerya, Polonya ve Rusya Federasyonu’nda edindikleri tecrübeleri ve pazar bilgilerini aktaracaklar.
21 Mayıs 2026 Perşembe günü WYNDHAM GRAND İZMİR ÖZDİLEK’te düzenlenecek “Ticaret Müşavirleri Buluşması”nda ikili görüşmelerin ana hedefi, ihracatçıların hedef ülkelerdeki ticari dinamikleri hakkında derinleşen analizler sunmaktır. Görüşmeler sırasında, ülkelerin ithalat verileri, tedarikçi profilleri, Türkiye’nin güçlü olduğu ürünler ve iş yapma kültürü gibi kilit konuların aktarılması planlanıyor. Ticaret müşavirleri ihracatımızın öncü gücü ifadesiyle, bu değerli deneyimlerin firmalar için yol gösterici olması hedefleniyor.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Muhammet Öztürk, müşavirlerin görev süresince edindiği kritik bilgilerin ihracatçı firmalara aktarması gerektiğini vurgulayarak, pazarlama stratejilerinin oluşmasında köprü görevi görmeyi amaçladıklarını belirtti. Gerek kamu gerek özel sektör gerekse sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde çalışarak Türkiye’nin ihracatını artırmaya odaklanan müşavirlerin, ülkelerin ithalat eğilimlerini, ana tedarikçileri ve iş yapma alışkanlıklarını firmalara aktaracaklarını ifade etti.
“Ticaret Müşavirleri Buluşması”nın geçmişte en son 2023 yılında gerçekleştirildiğini hatırlatan Öztürk, bu tür etkinliklerin artık yıllık bir yapıya dönüştürülmesi planını paylaştı. İhracatçı firmaların etkinliklere katılımı için eib.li/77C85 üzerinden kayıt olmaları gerektiğini belirtti. Kaynak: Beyaz Haber Ajansı (BYZHA).















Leave a Reply