Yoldan geçen vatandaşlar tarafından fark edilen yaralı yavru tilki, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Ormanya Yaban Hayatı Kurtarma ve Rehabilitasyon Merkezi’ne güvenle ulaştırıldı. Muayene için getirildiğinde trafik kazası geçirdiği belirlenen tilki, uzman veterinerler tarafından dikkatle takip edilmeye başlandı.
İyileşme süreci hızla ilerleyen tilkinin kilosunda kayda değer bir artış gözlendi. Tedavi ve beslenme desteğiyle bugün yaklaşık 1 kilogram 500 gram ağırlığa erişen yavru tilki, sürekli olarak sağlık durumunun izlenmesiyle iyileşme kaydetti. Doğaya dönüştürme hedefiyle Ormanya ekibi, tilkinin genel sağlık durumunun stabil tutulmasına büyük önem veriyor.
İnsani yaklaşımın en aza indirildiği rehabilitasyon programı sayesinde tilkinin doğal yaşam becerilerini koruyarak gelecekte yeniden doğaya uyum sağlaması amaçlanıyor. İlk müdahale edilmesinin ardından vurgu yapılan durumlar ve gerekli kontroller titizlikle sürdürülüyor.
Geri dönüş için gün sayımı ise sağlık durumunun yeterli olgunluk ve dayanıklılığa ulaşmasıyla birlikte başlayacak. Doğaya tekrar salınması için veteriner hekimlerin yapılacak değerlendirmeleri neticesinde nihai karar verilecek. Ormanya’daki bakım ve rehabilitasyon süreci, yaban hayatını koruma çabalarının merkezinde yer alıyor ve tilkinin güç kazanarak özgürlüğüne kavuşması için hazırlıklar sürüyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı













Leave a Reply